Saturday, June 26, 2010

CERTERA MANUSIA...


manusia berbeza pada rupa wajah..
banyak ceteranya..
berbeda ada duka ada suka
ada indahnya mahligai cinta..
atau mungkin musnahnya sebuah istana
pelbagai certera di pementasaan dunia..
sandiwara dunia bermula
sering berputar tampa pita hanya memori sebuah cerita..
di pementasaan ini kita lah pelakonnya..
tampa skrip dan hanya membawa watak dan peranan yang beraneka...
tapi semuanya sama ada hati ada jiwa punya perasaan.
dan suka akan perasaan...
emosi hanyalah pelengkap buat jiwa yang menghayati peranan..
ia menbuktikan lakonan..
penuh dramatik penuh kesayuan..
tapi ia hanya lakonan..
kepalsuan.. di balik peranan..seseorang..
ada pelbagai watak yang berbeza..
menipu jiwa jiwa..adakah itu kita..
.aku hanya penulis dengan certera yang berbeza ..
ceritaku mungkin menyakitkan jiwa.. atau menghiburkan dunia..
tapi aku hanya.. satu jiwa.. berperanan tidak lah mana...
tapi aku bukan lah boneka dunia..
di belengu tali yang memasung diri..
digerak mengikut sesuka hati...
aku adalah aku...

No comments:

Post a Comment