Wednesday, December 1, 2010

kembara dedaun masa


kembara kembali bertatih..
menperjudi masa meniti usia..
biar tingkahku di perhati biarku di ketepikan..
aku tetap aku..
biar bertopang melangkah dr berlari mengejar ilusi..
biar aku memerhati mencari kehendak hati..
walau kesunyian menemani...
ia lebih bererti..
dr manusiawi menyakitkan hati..
sunguh karam dihati namun gersang menguasai..
aku di sini mencari destinasi..
menumpang sudut melepas lelah..
menyuluh kelam kembara sepi..
pengembara berhujan air mata..
memapah kesunyiaan menerjah keheningan..
kembara dedauan masa di mamah usia..
senandung rentak kaki melangkah...
di iring embun menitis bergeyutan di ranting hati...
memikul beban bukan mengharap simpati...
ngilu terhiris belati...
kelayuan angerek tertusuk duri dibakar mentari...
hari ini mungkin ku bisa berbicara...
menguntum seyuman di bibir...
dan bila sampai waktunya kenyataan memaksa...
ku cari hakikat kebenaran....
terdampar sendiri di genggam sepi...
katakanlh....
sebelum sampai waktunya aku menbisu..
pemgembara bersama kebenaran...
di destinasi hakiki...

No comments:

Post a Comment